MG type TA-Q Type Spécial
1939 - 2 places
1350 cm3 - 5 vitesses
Mai 2012 : Pour ceux qui savent traduire... Tony Hillyard l'a mise en vente !
1939 MGTA Q Type Spécial
This 1939 MG TA Q Type Special is based on a TA Chassis
and has been fitted with replica coachwork in the style of the exotic Q
Type competition MG of which only 8 were built. This style was also
very similar to the K3 Magnette - one of the most successful of all the
pre-war racing MGs.
Looking very purposeful in bare aluminium this car was completed approximately 4 years ago and is powered by a fully rebuilt XPAG unit mated to a 5 speed T9 gearbox. Although only 300 miles have been covered since build, the car is sure to be very quick when fully run in due to its lightness. Offered for sale with great reluctance due to poor health this car represents a great opportunity for some sporting fun. It is very authentic in appearance and could be finished in a colour of your own choice should you desire, however we think it looks very much the part as it is, being workmanlike, as befits a competition car of this era. Comes complete with tonneau cover and aeroscreens. The dash is a delight to behold with its engine turned finish and large diameter tachometer and speedo. A new MOT certificate will accompany the car when it is sold. All receipts by well known MG specialist Andy King are provided as are details of the build specification as supplied by the MGCC. Also included are archive records showing the car to have been first registered on the 1.9.1939. It also retains its original Bedfordshire registration number. It sits on new Excelsior Comp H triple stud tyres giving an extremely authentic appearance.
.
For more information please call me to discuss on 01420-474919 or 07710-364945.
Delivery can be arranged at very competitive prices.
£44,500
Wiki nous donne des infos avec traduction "spéciale" de google :
Le Q de type MG (parfois appelé le QA) était une voiture de course produite par le MG Car Company en 1934 Le châssis a été basé sur celui utilisé sur la MG K3 mais était plus étroite et utilisée de type N essieux. Le moteur utilisé le bloc-cylindres du type P , mais avec un vilebrequin spécial pour porter la capacité jusqu'à 746 cc en réduisant la course de 83 mm (3,3 po) à 71 mm (2,8 po). Une haute pression Zoller compresseur a été monté en donnant un coup de pouce à 2,5 atmosphères (1,8 kg / cm) et permet au moteur de produire 113 ch (84 kW) à 7200 tpm. Une version de sprint a également été faite avec la production a augmenté à 146 ch (109 kW) qui, à près de 200 ch (150 kW) par litre était la puissance spécifique la plus élevée de n'importe quel moteur dans le monde à l'époque
Probablement seulement huit ont été faites (Michael Sedgwick dit neuf ) que la voiture était cher à £ 550 à £ 650, et le châssis d'essieu rigide avait de la difficulté à faire face à la puissance du moteur. La version monoplace atteint une vitesse de tour de 122 mph (196 km / h) à Brooklands piste de course conduite par George Harvey-Noble, et le biplace était capable de 120 mph (190 km / h).
0 commentaires:
Enregistrer un commentaire